Supermassive Games je britské herní studio, známé především pro své filmové, narativní adventury s rozsáhlými možnostmi volby a větvení příběhu. Studio si získalo popularitu kombinací hororových prvků a silného zaměření na rozhodování hráčů, což vede k různým koncům a osudům postav.
Historie a Vznik: Jaký je příběh studia Supermassive Games?
Supermassive Games bylo založeno v roce 2008 v Guildfordu, ve Spojeném království, Pete Samuelsem a Joe McDonaldem. Jejich počáteční vize spočívala ve vytvoření studia, které by se specializovalo na vývoj her s silným důrazem na příběh a postavy, inspirované filmovými zážitky. Od začátku se zaměřili na využití moderních technologií k vytvoření vizuálně působivých a emocionálně poutavých herních zážitků.
První komerční úspěch zaznamenali s hrou Until Dawn, která byla vydána v roce 2015 pro PlayStation 4. Hra se stala hitem díky svému originálnímu přístupu k hororovému žánru, poutavému příběhu a rozsáhlým možnostem rozhodování, které ovlivňovaly přežití jednotlivých postav. Úspěch Until Dawn definoval identitu studia Supermassive Games a upevnil jejich pozici jako předního vývojáře narativních adventur.
Portfolio a Největší Hity: Jaké hry definují Supermassive Games?
Until Dawn
Until Dawn je interaktivní dramatický horor, který sleduje skupinu přátel uvězněných na odlehlém horském sídle. Hráči přebírají kontrolu nad různými postavami a jejich rozhodnutí mají přímý vliv na průběh příběhu a osud ostatních. Hra vyniká svojí filmovou prezentací, komplexním systémem rozhodování a hororovou atmosférou. Until Dawn znamenal pro Supermassive Games průlom a definoval jejich styl tvorby.
The Dark Pictures Anthology
The Dark Pictures Anthology je série samostatných hororových her, které jsou vydávány v pravidelných intervalech. Každá hra v antologii přináší nový příběh, postavy a prostředí, ale všechny sdílejí stejný herní styl a důraz na rozhodování hráčů. Mezi nejznámější části patří Man of Medan, Little Hope, House of Ashes a The Devil in Me. The Dark Pictures Anthology upevnila postavení Supermassive Games jako mistrů narativního hororu.
The Quarry
The Quarry je duchovní nástupce Until Dawn, který se zaměřuje na skupinu mladých poradců v letním táboře, kteří musí přežít strašidelnou noc. Hra nabízí rozsáhlé možnosti rozhodování, filmovou prezentaci a silný důraz na postavy a vztahy mezi nimi. The Quarry je považován za jeden z nejlepších titulů od Supermassive Games a potvrzuje jejich schopnost vytvářet poutavé a strašidelné herní zážitky.
Vliv a aktivity mimo hry
- Rozšíření žánru: Supermassive Games výrazně přispěly k popularizaci filmových, narativních adventur.
- Inovace v vyprávění příběhů: Jejich hry posouvají hranice interaktivního vyprávění příběhů prostřednictvím rozsáhlých možností rozhodování a větvení příběhu.
- Filmové adaptace: Jejich hry jsou inspirovány filmy a často se vyznačují filmovou prezentací a kvalitním hereckým obsazením.
Klíčové osobnosti a vize studia
- Pete Samuels: Generální ředitel Supermassive Games, který má klíčový vliv na kreativní směr studia.
- Joe McDonald: Spoluzakladatel studia, který hraje důležitou roli ve vývoji her.
Vizí Supermassive Games je nadále vytvářet inovativní a poutavé herní zážitky, které kombinují silný příběh, komplexní postavy a rozsáhlé možnosti rozhodování. Jejich cílem je posouvat hranice interaktivního vyprávění příběhů a přinášet hráčům nezapomenutelné zážitky.
Profil studia v kostce
| Datum založení | 2008 |
| Zakazatelé | Pete Samuels, Joe McDonald |
| Sídlo | Guildford, Spojené království |
| Vlastník | Nezávislé studio |
| Nejznámější Hry | Until Dawn, The Dark Pictures Anthology, The Quarry |
| Žánrové zaměření | Narativní adventury, horor |
| Primární Herní Engine | Unreal Engine |

