Team Shanghai Alice je japonské nezávislé herní studio, známé především pro vývoj série bullet hell stříleček Touhou Project. Tým je v podstatě one-man show, kterou tvoří jediný člen, ZUN, což z něj činí unikátní a obdivuhodný fenomén v herním průmyslu.

Historie a Vznik: Jaký je příběh studia Team Shanghai Alice?

Historie Team Shanghai Alice byla zahájena v roce 1995, kdy ZUN (vlastním jménem Jun’ya Ōta) začal vytvářet první hry ze série Touhou Project. První díly byly vytvořeny pro platformu PC-98 a byly distribuovány prostřednictvím amatérských kruhů. ZUNova zakladatelská filozofie byla vytvořit hry, které by ho bavily hrát, a zároveň by nabízely komplexní hratelnost a chytlavou hudbu. Jeho vizí bylo vytvořit svět plný originálních postav a příběhů.

Během svých začátků, ZUN pracoval pro společnost Taito Corporation, kde se podílel na vývoji hudby pro různé hry. Paralelně s touto prací pokračoval ve vývoji Touhou Project, které si postupně získávalo popularitu mezi fanoušky bullet hell žánru. Klíčovým momentem bylo přenesení série na platformu Windows v roce 2002, což umožnilo širší distribuci a rostoucí fanouškovskou základnu. Byznys model Team Shanghai Alice je založen na prodeji fyzických kopií her a hudby na různých konvencích a online platformách. ZUN si udržuje plnou kontrolu nad svojí tvorbou, což mu umožňuje zachovat si svoji původní vizi.

Portfolio a Největší Hity: Jaké hry definují Team Shanghai Alice?

Touhou Project

Touhou Project je série bullet hell stříleček, která definuje Team Shanghai Alice. Hry se vyznačují komplexní hratelností, spoustou projektilů na obrazovce a originálními postavami s propracovanými příběhy. Série si získala obrovskou popularitu díky své náročnosti, chytlavé hudbě a rozsáhlému loru. Význam Touhou Project pro herní průmysl spočívá v popularizaci bullet hell žánru a ukázání, že i nezávislý vývojář může vytvořit úspěšnou a vlivnou hru.

Embodiment of Scarlet Devil

Embodiment of Scarlet Devil (Touhou Koumakyou ~ the Embodiment of Scarlet Devil) je první hra ze série Touhou Project pro platformu Windows. Tato hra představila mnoho ikonických postav a definovala vizuální styl série. Její úspěch položil základy pro budoucí růst a popularitu . Hra je bullet hell střílečka, kde hráči musí přežít záplavu projektilů a porazit různé bossy.

Perfect Cherry Blossom

Perfect Cherry Blossem (Touhou Youyoumu ~ Perfect Cherry Blossom) je sedmá hra ze série Touhou Project a druhá hra pro Windows. Tato hra přinesla vylepšenou grafiku a hratelnost, a dále rozšířila svět Touhou. Hra se zaměřuje na řešení záhadného zmizení jara v Gensokyo, domově hlavních hrdinek. Její význam spočívá v dalším upevnění pozice
Team Shanghai Alice jako předního tvůrce bullet hell her.

Imperishable Night

Imperishable Night (Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night) je osmá hra ze série Touhou Project. Hra zavedla nový systém „Last Spell“, který umožňuje hráčům pokračovat v boji s bossem i po vyčerpání životů. Příběh se točí kolem nalezení příčiny, proč měsíc zmizel. Tato hra přispívá nejen k univerzu Touhou Project, ale také ke komplexnosti a hratelnosti typické pro tvorbu .

Vliv a aktivity mimo hry

  • Hudba: ZUN je znám také jako talentovaný skladatel. Hudba z Touhou Project je velmi populární a existuje spousta remixů a úprav od fanoušků.
  • Fanouškovská tvorba: Touhou Project má obrovskou fanouškovskou základnu, která vytváří množství obsahu, včetně fanartů, fanfiction, doujinshi (amatérské komiksy) a fanouškovských her.
  • Konvence: ZUN se pravidelně účastní různých herních a anime konvencí, kde prodává své hry a hudbu.

Klíčové osobnosti a vize studia

  • ZUN (Jun’ya Ōta): Jediný člen Team Shanghai Alice. Je zodpovědný za programování, design, grafiku, hudbu a příběh her ze série Touhou Project. Jeho vize je vytvářet hry, které jsou náročné, zábavné a originální.

Profil studia v kostce

Datum založení 1995
Zakladatel ZUN (Jun’ya Ōta)
Sídlo Japonsko
Vlastník ZUN (Jun’ya Ōta)
Nejznámější Hry Touhou Project série
Žánrové zaměření Bullet hell střílečky
Primární Herní Engine Vlastní engine